четвртак, 16. септембар 2010.

NEKI NOVI NE-HORORI

...uglavnom solidni. ništa spektakularno, ali fine trojke su tu, vredne pažnje.

vrlo dobri filmovi odgledani tokom avgusta ove godine prikazani su dole, kao i nekolicina slabijih ali pomena vrednih.


MY SON, MY SON, WHAT HAVE YE DONE

USA, 09

** 2

posle mega-zabavnog, duhovitog, pametnog i luckastog u najboljem smislu reči ZLOG PORUČNIKA, hercog je poitao da usnimi još jedan film. jedina njegova mana je ta – što je igrani. u ovom obliku, savršeno je nezanimljiv case-study jednog jadnika koji je odlepio i proburazio rođenu majku. avaj, sve je ovde savršeno uninvolving, od odurno-antipatičnog gl. glumca (majkl šanon) pa preko njegovog jedva-interesantnog i nedorečenog plighta koji je, da sve bude još gore, prikazan sa svom banalnošću TV reportaže, bez dovoljnih sinematičkih kvaliteta da zasluži pažnju.

džaba dejvid linč kao producent, džaba viljem dafo u skoro pa glavnoj ulozi, džaba hercog kao reditelj, kad ova konkretna priča naprosto nije vredna tolikog truda niti ovakvog tretmana. kad je već bazirano na istinitom slučaju, kao dokumentarac bi sve ovo možda bilo za par nijansi zanimljivije, ali ovako – ovo je jedan ćorak u, na svu sreću, vrlo aktivnom i bogatom opusu hercogovom. u međuvremenu je dedica već usnimio 3D dokumentarac o pećinoslikarstvu koji jedva čekam.


UNDER THE SALT

MEX, 08

**(*) 3-

pitak i dobro uslikan triler na ivici horora – počinje prilično gnusnim prizorima žešće raspadnutih leševa pronađenih u jednoj solani u mexičkoj zabiti, i autopsijom jednog ne preterano istrulelog. međutim, nakon toga se ovo pretvori u crime thriller u kome iz prestonice pristigli pajkan krene da njuška i traga za ubicom, kojom prilikom se ovo izvrgne u prerazvučen i progresivno sve manje zanimljiv triler sa relativno indiferentnom završnicom.

gledljivo, bez krupnijih problema, ali i bez većih kvaliteta (sem fotografije i to malo efekata maske na početku).


A FROZEN FLOWER

S. KOR. 08

***(*) 3+

odlična istorijska erotska drama o gay-kralju koji pošalje svog ljubavnika da oplodi kraljicu kako bi dobio naslednika i osigurao presto, što rezultuje time da se kraljica žešće zaljubi u ovoga, čime nastaje bizaran trougao u kome, kako se stvari dalje odvijaju, niko nije sasvim čist. ovo zvuči kao kvalitet, međutim, moja osnovna zamerka je ta da prividni junaci za koje bi trebalo da navijamo (kraljica i ex-gay) vremenom postaju preterane svinje prema kralju, koji je, pak, kako stvari odmiču, toliko dobar i pun razumevanja da ovo dvoje pretvara u par dvoje antipatičnih nezahvalnika a sebe u tragičnog junaka...

visoka produkcija, fascinantni dekori i kostimi, odlični glumci, intrigantna i produbljena priča znatno ozbiljnija od gimmick-zapleta, istinski erotske scene sexa (prilično slobodne za azijske standarde, barem kad govorimo o visokobudžetnom filmu) neki su od kvaliteta ovog filma, a posebno vredi istaći jednu apsolutno fascinantnu scenu borbe i (krvave) akcije koja bane niotkuda u prividni mir i koja je režirana bolje nego ijedna makljaža sa mačevanjem i streljaštvom koju videh u poslednje vreme.


THE KILLER INSIDE ME

USA, 09

*** 3

Michael Winterbottom obavio je vrlo dobar posao u adaptaciji poznatog palp romana. uz sav produkcijski polish (a kamera i režija su fascinantni, kao i gluma) ovo je ipak B-materijal, koji nam neće pružiti nikakav relevantan uvid u human condition niti pak u dubine i složenosti ljudske psihe, ali je kao odlično izvedena exploatacija svojim scenama sexa i nasilja (a naročito u ovakvom produkcijskom okruženju i sa naizgled ozbiljnim tretmanom) ova palp-parada vrlo prijemčiva i vredna pažnje svakog poštenog ljubitelja filmskog nasilja. šteta što je glavni junak jedna obična NULA čija je psihopatija (?) dovoljan alibi za anything goes ponašanje u kome niko nije siguran. pomalo paradoxalno, ali iako se ovde nema za koga navijati (osim ako i sami niste psiho koji će da se pali na akcije gl. junaka), UBICA... je odlično realizovan film sa pristojnim impactom uprkos svojoj esencijalnoj šupljini.


CASTAWAY ON THE MOON

KOR, 09

**(*) 2+

srcedrapateljna pričica o modernom korejskom robinzonu krusou koji, krajnje neubedljivo, uspeva da se nađe i preživi tokom više meseci na jednom ostrvetu usred reke usred megalopolisa. ne samo što ovaj otpadnik uspeva da se snađe na tom parčencetu zemlje uz pomoć how convenient đubreta, semena i malo know-how zemljoradnje (!), nego ga niko od nadležnih ne zapazi iako obitava direktno ispod mosta. još neubedljivije, za njega se zainteresuje otaku curica – totalno izolovana u svom stanu - koja ga primeti durbinom, i onda krene nategnuta i bezvezna pričica o njihovom 'odnosu' na daljinu.

ono što počinje kao solidna varijaciju na moju priču SEKTA PRLJAVIH vrlo brzo devolvira u jednu (prerazvučenu!) feel-good budalaštinu za praznoglave hipije.


THE DISAPPEARANCE OF ALICE CREED

UK, 10

**(*) 3-

sve je ovde podređeno gimmicku i twistovima, pa zato neću reći više nego da se radi o dvojici otmičara koji u spec. izolovano mesto dovuku i vežu otetu curicu nadajući se parama. avaj, ništa nije kako izgleda, i vremenom se otkrivaju neslućeni (i sve neuverljiviji) tajni odnosi između ovog trougla... ima tu par solidnih saspens scena, i sve je dovoljno dinamično i intrigantno da se može ispratiti do kraha, iako su likovi i psihologija žrtvovani gimicima, pa zato nema ništa od ozbiljne drame ili involviranosti a kamo li pak neke ozbiljnije poente. zato su preterana poređenja sa odličnim SHALLOW GRAVE-om. reditelj pokazuje pristojne potencijale, ali teško da će ikada da se izrodi u novog denija bojla.