среда, 23. септембар 2009.

RTANJ: INDUSTRIAL GOTHIC

tokom mog nedavnog boravka u zaječaru na 1. FESTIVALU FANTASTIKE rešio sam da malo obiđem i okolinu za koju znam da je puna mesta vrednih obilaženja. na umu sam imao neko od slikovitih sela koja mi je mladen đorđević pominjao, a naročito jedno čije je već i samo ime podsticajno za razna gotska maštanja – zove se BARTABERILOVCI! – ali pošto niko od mojih domaćina nije znao gde je to, ove ruralne horore ostavih za neku drugu priliku. kasnije saznadoh da je to selo bliže knjaževcu nego li zaječaru, a pošto tamo imam drugare – BARTABERILOVCI, here I come, very soon!

umesto ruralnog gothica, bio mi je suđen jedan drugačiji - INDUSTRIAL GOTHIC!

naime, u razgovoru sa dankom, jednim od organizatora ovog zaječarskog fantastovanja, saznao sam da se u blizini, i to podno mistične planine rtanj, nalazi nekakav napušteni rudnik čije su zgrade mega-inspirativne kao horor-lokacija: puste, oronule, urasle u šiblje, oljuštene, vremenom izgrižene... TO, uskliknuh: TO MI DAJ!

nije trebalo mnogo ubeđivanja, i već sutradan sa dankom i mićom odosmo autom na tu lokaciju.

vreme nas je izvanredno poslužilo: dan je bio oblačan, ali bez vetra ili padavina; vreme sveže, ali ne zaista hladno. beličasto-sivkasto nebo je baš kako ga ja najviše volim, i bilo je kao poručeno za gotski ugođaj kraj ovih napuštenih zgradurina. vulgarno sunce sve bi pokvarilo!

dakle – ruševine. ko im može odoleti? ja svakako ne!

šta će vam napušteni zamkovi, grobnice i katakombe: pogledajte OVAJ stari sjaj i oronulu lepotu nekad moćnog rudnika i njegovih zgrada, što upravnih što za razne prerade i ispiranja i ko zna kakve akcije. što je najzabavnije, sav ovaj lom i krš i raspad je uz sam auto-put, ne može vam promaći ako iz pravca zaječara pođete na rtanj.

jedino žalim što zbog oblaka ne videh rtanj u svoj njegovoj gloriji jer mu se vrh gubio u oblacima, ali... biće dana. rešen sam da se u najskorije vreme, a najkasnije dogodine, vratim u taj kraj i popnem na vrh planine.

do tada, evo ovde nešto malih fotografija sa lica mesta. ove verzije su drastično smanjene za blog i ima ih samo 5-6.

ako hoćete da zaista uživate u ovim INDUSTRIAL GOTHIC lepotama, bacite pogled na OVU GALERIJU u kojoj su fotke u velikoj rezoluciji, i ima ih tačno 37 komada, tako da se sve ove mračne nekro-lepote mogu osmotriti iz više uglova i sa mnogo više detalja.

PS: ova avantura ima i II deo, ali radi se o drugačijoj lokaciji, pa ću fotke sa ove iste exkurzije, ali sa sasvim drugog, jednako mračno-poetičnog, gotski-hororičnog mesta, okačiti u nastavku. stay tuned...

1 коментар:

  1. Gule, nemo lažeš ljudi! Selo se zove Baltaberilovac a ne BaRta... i jeste opustelo. Mada mislim da bi bila zanimljivija Repušnica, u kojoj više nema stanovnika... Uopšte.

    ОдговориИзбриши