петак, 23. јануар 2009.

2009: GHOULOVI PLANOVI


Evo kratke najave toga šta se u ovoj godini može očekivati od mojih horor aktivnosti.

1) MAGISTARSKI: Pre svega, došlo je vreme da najzad magistriram. Moj rad "Gotski motivi u delu E. A. Poa" biće odbranjen za oko 2 meseca, tj. najkasnije aprila. Rad se bavi nastankom horor žanra u okvirima engleskog gotika, razvojem tzv. 'američkog gotika' i mestom E. A. Poa u uobličenju horor žanra. To bi trebalo da bude definitivno utemeljenje horora kao žanra kroz analizu značaja njegovog prvog genijalnog praktičara.
U planu je da text tog rada, proširen, bude ponuđen i nekim izdavačima, ali da li će to izaći u ovoj godini, ostaje da se vidi.

2) GRADAC – LAVKRAFT: Ovih dana treba da izdavaču predam sve tekstove za specijalni broj časopisa GRADAC u celosti posvećen Lavkraftu. Taj broj izlazi na proleće, videćemo tačno kada, ali trebalo bi najkasnije do juna 2009. O sadržaju i ostalim detaljima biće reči vrlo uskoro.

3) POPBOKS: nastavljam da pišem prikaze knjiga i filmova koje smatram vrednim pažnje.

4) BETON: možda ću se vratiti i ovom podlistku; prestao sam da pišem za njih prvo naljućen jednim antisrpskim, bosanskim tekstom, a potom i obavezama koje su me pritisle.

5) KUNG FU CULT CINEMA: sajt je u ozbiljnoj krizi: vlasnik se oženio, skućio, ima preča posla nego da se bavi sajtom, i mada je Forum još uvek aktivan i vredan kao izvor novih onformacija, sam sajt ima vrlo malo novih sadržaja, a naročito rivjua.

6) BEYOND HOLLYWOOD: na ovom sajtu i dalje pišem, pre svega prikaze knjiga. U vrlo bliskoj budućnosti treba očekivati moje prikaze najnovije knjige o D. Cronenbergu, kao i jedne zanimljive na temu religije na filmu. Planiram da svoje prikazivačke moći ponudim još nekim sajtovima na engleskom.

7) POLITIKA: nedavno su me kontaktirali iz ovog dnevnog lista da za Kulturni Dodatak (subotom) pišem na teme horora i fantastike u svetu i kod nas. Prvi tekst, o novim izdanjima horora i fantastike (Paladin, Tardis...), trebalo bi da izađe 31og januara, baš tokom Beokona.

8) GRADINA – BIRS: Još prošle godine pripremljeni, ali nesrećno prevedeni temat o Embrouzu Birsu trebalo bi da bude adekvatno redigovan i ponuđen čitaocima u prvoj polovini godine. Voleo bih da sam imao vremena da ja uradim i prevod, ali ne mogu baš sve...

9) PROZA: Prošle godine sam sticajem okolnosti sasvim zapustio pisanje koje mi je srcu najmilije – grozu, tj. prozu. To ću pokušati da ispravim već narednih dana, pričom za Skrobonjinu zbirku o urbanim legendama.
Što se tiče romana, po glavi mi se vrzmaju čak tri: PROKLETIJE, neformalni nastavak NAŽIVOG, je užasno ambiciozan i komplikovan u svakom zamislivom smislu, i pored ostalog zahteva opsežan research. Ako ga i započnem u ovoj godini, teško da će biti zadovoljavajuće završen.
Najbliži realizaciji je ZAVODNIK, moja eksplicitnije perverzna varijanta Džejmsovog "Okretaja zavrtnja", o jednom profesoru engleskog koga pošalju na mesec dana u jedno planinsko selo na jugoistoku Srbije da poduči dva maloletna deteta, batu (10) i seku (16), koji su na raspustu sa babom, a inače siročad o kojoj se (ne) stara bogati ujak. Nastaju svakojake perverzije i grozote.
Takođe, po glavi se krčka, i ko zna da li će se započeti, i NULA NULA NOĆ, epistolarni roman o epidemiji besnila koje zahvata samo šiptarsku populaciju na Kosovu, ispričan iz perspektive nevoljno regrutovanog vojnika koji se zatekao u Prištini usred sranja. Svaka sličnost sa stvarnim događajima je... neizbežna. Za razliku od prva dva pomenuta, zamišljena kao strogo-sumorni horor romani, ovaj bi trebalo da da oduška mojim cinično-crnohumornim tendencijama, sa mnogo groteske i blesavljenja.

10) JAVNI NASTUPI: U narednim mesecima me čekaju i promocije mojih nedavno izašlih knjiga (NOVI KADROVI, STUDIJA STRAVE, NEKRONOMIKON...).
Od zakazanih, za sada mogu da najavim NIŠKU promociju STUDIJE STRAVE, u petak 13. februara, na kojoj će, pored mene i Dejana Dabića kao domaćina, govoriti Slobodan Vladušić.
Planira se dvonedeljna revija filmova iz NOVIH KADROVA u bg Kinoteci, sa predavanjima i gostima, verovatno u martu, ali o tom potom.
Takođe, u planu je spektakularni LOVECRAFT WEEKEND u Bg Domu Omladine, sa izložbama, predavanjima, filmovima, koncertima i dr. čudima: čeka se samo da restauracija ove ustanove bude završena, pošto se računa na Pogon kao jedno od glavnih stecišta Lavkraftofila i drugih ghoulova.

11) OVAJ BLOG, THE CULT OF GHOUL: Sada u ranoj fazi, sa tekstovima koji su uglavnom bili dostupni na mom zgaslom Forumu, treba da se razvije u jedno respektabilno središte horor vesti, prikaza i drugih aktivnosti na kome će drugi učesnici pokušati da obuzdaju moje samopromotivne i narcisoidne delatnosti i da pruže druge, zanimljivije uglove gledanja na horor stvari – književnost i film pre svega, ali nadam se i muziku, strip, ako baš mora – i igrice, itd.
Tekstova će biti sve više i više, i oni će, nadam se, biti sređeni po kategorijama radi lakšeg praćenja i brauzovanja.

12) ĐAVO: Za izdavača NEKRONOMIKONA spremam jednu antologiju, ali detalji o tome – u narednim mesecima. Za sada mogu da najavim 'samo' još jedno neprejebivo kolekcionarsko fascinantno nigde-neviđeno izdanje (na koje će se, valjda, čekati malo manje nego na NEKRONOMIKON).

13) 101: Aprila u Americi i svetu izlaze dve knjige u kojima sam pisao neke kraće eseje. U pitanju su 101 HORROR FILMS i 101 SCIENCE FICTION FILMS, koje priređuje Steve Jay Schneider (najpoznatiji po knjizi 1001 FILM KOJI MORATE VIDETI PRE NEGO ŠTO POSTANETE HRANA ZA GHOULOVE). U ovoj o hororu pisao sam o filmovima:
The Abominable Dr. Phibes (Robert Fuest, US/UK, 1971)
The Beyond (Lucio Fulci, Italy, 1981)
Mask of the Demon (Mario Bava, Italy, 1960)
The Masque of the Red Death (Roger Corman, UK, 1964)
The Wicker Man (Robin Hardy, UK, 1973)
U ovoj o SF-u, o filmovima:
Blade Runner (Ridley Scott, USA/Singapore, 1982)
Robocop (Paul Verhoeven, US, 1987)
Stalker (Andrei Tarkovsky, Soviet Union/West Germany, 1979)
The Terminator (James Cameron, US/UK, 1984)
Pored mene, u knjizi o SF-u pisao je i milosh (cvetković), jedan od saradnika ovog bloga. On je pisao o filmovima LE DERNIER COMBAT (Luc Besson) i PRIMER (Shane Carruth).
U pripremi su i nove knjige ovog priređivača u kojima će takođe biti naših tekstova: u 101 GANGSTER FILMS pišem o DILLINGERU (J. Millius), a u 101 WAR FILMS o ruskom BALADA O VOJNIKU i američko-japanskom TORA!TORA!TORA!
Miloš piše o SALVADORU (ne Daliju, nego Stounovom filmu).
Verovatno sam ponešto zaboravio.
Stay tuned za najnovije vesti o nabrojanim i nepomenutim aktivnostima.

3 коментара:

  1. fala nebesima da vise magistriras
    otkako znam za ZS i tebe pises taj magisjetij :)

    ОдговориИзбриши
  2. kao i u slučaju NEKRONOMIKONA, videćeš, nadam se, da se toliko odugovlačenje isplatilo i da je krajnji rezultat bio vredan čekanja!

    ОдговориИзбриши